Facebook nadal funduje mi szajs!

Własna lista news feedNiedawno Facebook wdrożył kolejną aktualizację News Feeda, o której trochę szerzej wspominam w tym artykule. Dzięki niej miałem dostawać więcej treści, które mnie interesują i które zdaniem Facebooka są dla mnie najbardziej wartościowe. Dupa! Dalej jestem zasypywany śmieciami i co gorsza, mam wrażenie że jest ich więcej. Doszło już do tego, że nawet ukrycie konkretnego wpisu, który nie był promowany, skutkuje dalszym jego wyświetlaniem w aktualnościach i to niemalże u samej góry. Sądziłem, że ukrywając wpis dam algorytmowi „fejsa” wystarczająco wyraźnie do zrozumienia, że dany wpis mi się nie pododba. On jednak wie lepiej…

Postanowiłem nie pozostawać biernym wobec złośliwości bezdusznych skryptów i przeszedłem do kontrataku. Szybko przegryzłem się przez możliwości tworzenia list i udało się – znalazłem rozwiązanie dla siebie! 🙂

Otóż podobnie jak dla wielu innych użytkowników Facebooka, jest on dla mnie przede wszystkim rozbudowanym RSS’em. Dopiero na drugim planie są jakieś tam kontakty z przyjaciółmi czy inne kotki. Gdy otwieram okno chcę widzieć przede wszystkim posty stron i osób które chcę oglądać. Cała reszta „szerowanego” szmatławca, jak np.: kto się z kim hajtnął, mnie mało obchodzi i mogę na to zerknąć raz na dobę – wystarczy, częściej nie. Podobnież nie zadowala mnie ciągłą konieczność przełączania się z Aktualności na Najnowsze – chcę mieć najnowsze cały czas. Ale się nie da. Irytacja narasta…

Oto co zrobiłem:
1. Po wejściu na stronkę https://www.facebook.com/bookmarks/combo_lists pojawia się u dołu możliwość dodania nowej listy:
Dodawanie nowej listy zainteresowań2. Po kliknięciu guzika „+ Utwórz listę” wyskakuje okienko, w którym tworzymy nową listę i dodajemy osoby lub strony, które chcemy śledzić. Ja nazwałem moją listę zaskakująco i odważnie – „News” 🙂
Wygląd własnej listy w News Feedzie

Do tak utworzonej listy możemy w każdej chwili dodać kolejne strony czy osoby. Niestety lista ląduje na szarym pasku  z prawej a Aktualności pozostają filtrem nadrzędnym. Jednak nie lękajcie się! Otóż każda lista posiada swój unikalny numer ID a co za tym idzie, swój unikalny adres. Można to zatem wykorzystać tworząc sobie nową, osobną zakładkę w pasku przeglądarki. Od tej pory, jednym kliknięciem można zamienić zapchany śmieciami News Feed (proponowany przez algorytmy FB), na własny, pieczołowicie skomponowany i zawierający WYŁĄCZNIE te elementy, które Nas interesują. U mnie tak to wygląda:

Przykład zakładki w Chrome

Zachęcam do tworzenia własnych list, zwłaszcza osoby traktujące Facebooka jako swoisty RSS. To rozwiązanie na prawdę ułatwia życie i bezszelestnie zabija większość kotków i piąteczków 🙂
A jeśli masz ustawioną swoją listę jako publiczną, podziel się nią w komentarzu – może ktoś znajdzie na niej coś dla siebie? 🙂

Skomentuj

